Karantänen är slut

Jag har varit i karantän i 10 dagar så det var härligt att få gå ut igår. Solen sken så det var en perfekt dag att kolla runt i staden. 
 
Det första jag ville göra var att gå till Netto och köpa apelsiner och choklad. Enligt google maps skulle det ta 5 minuter att gå dit, men såklart hade jag gått åt fel håll trots kartan. Jag hade dessutom glömt kolla hur huset jag bor i ser ut, vilket var ett problem när jag skulle lista ut vilket håll jag ens hade gått. 
Iallfall, tillslut gick det bra och jag hittade. 

Här kommer lite bilder från vad jag upptäckte och såg. 
 
Centrum, ca 10 minuter promenad hemifrån
 
Flera gångar med korv och skinka, dock i en väldigt stor butik. Men det kändes typsikt tyskt. 
 
Vårkänslor! 

 
Nu behöver jag alltså inte längta ut från vindsfönstret längre! Idag har jag sökt jobb, men nu ska jag upptäcka lite av naturen också. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

wannabeglobalare.blogg.se

Jag heter Marie och läser textil produktutveckling på textilhögskolan i Borås. Men jag är blond och gillar att resa, och är dessutom relativt ung. Därför skulle jag passa in i att gå global, den klass som utrustar sig för att rädda världen, eller i alla fall delar av Afrika. Vem vill inte vara som dem? Här på min blogg som wannabe globalare. Läs om mina exotiska resor och hur jag räddar världen. peace.

RSS 2.0