Resan & Förberedelser till Tyskland

Jag har snart varit i Tyskland i en vecka nu och min karantän börjar rinna mot sitt slut. Jag har blivit ombedd att skriva hur själva resan till Tyskland gick till, så självklart kan jag berätta om det. 
 
Förberedelser och Packning 
När man ska vara borta en längre period, 6 månader för min del, finns det en hel del att förbereda innan avresa. Packningen är ett exempel. Jag valde att ta med 2 stora väskor så jag verkligen fick med det jag behövde för 4 årstider (28 humör och några oväntade händelser). Jag räknade ut att det var billigare än om jag på plats skulle köpa det jag behövde. Egentligen hade jag kunnat ta med mer - Men jag var ju tvungen att orka släpa med mig allt under resan. När mitt rum är klart kan jag berätta mer om vad jag valde att ta med och vad jag lämnade hemma. 
 
 
Eftersom det är Corona var jag tvungen att planera att ta ett pcr-test som inte var äldre än 48h för att få resa in i Tyskland. Behövde även detta för att få gå ombord på flyget till Schweiz, dit jag flög för att sedan ta tåget över gränsen. Direkt från flytten från Borås styrde bilen mot en klinik i Örebro för att hinna med detta, lite tajt schema men det funkade bra ! 
 
Självklart krävs fler förberedelser inför en flytt utomlands. Det får bli ett annat inlägg det med, så de inte blir för långa.
 
Resan
Flyget gick från Arlanda, dels för att jag då kunde hälsa på mina föräldrar innan men även för att fler flyg avgår därifrån. I och med Corona blir många flyg inställda och att hitta ett nytt skulle därför vara lättare från Arlanda. Mitt flyg bokades om 2 gånger, så jag åkte ett dygn innan jag först hade tänkt. 
 
 
 
Min största oro var hur jag skulle orka med alla väskorna på tåget!! Tänk dig tanken; du lastar på en väska på tåget, och medans du hämtar den andra stänger dörrarna framför dig och en väska försvinner ! Eller tänk om tåget var så fullt att väskorna liksom inte får plats i vagnen och de blir stående i gången och resulterar i arga människor och en ännu argare konduktör? 
Som tur var oroade jag mig i onödan. Egentligen en skitsak att vara orolig över, men tror det var lite enklare att oroa sig över än att vara ledsen över att lämna mitt liv iBorås och rädd för vad som skulle komma i Tyskland. Blev liksom lite mer konkret. 
 
Nu när resan är över är jag mer ledsen än rädd, men man får ta en sak i taget. 
 
 
 
 
 
 
 
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

wannabeglobalare.blogg.se

Jag heter Marie och läser textil produktutveckling på textilhögskolan i Borås. Men jag är blond och gillar att resa, och är dessutom relativt ung. Därför skulle jag passa in i att gå global, den klass som utrustar sig för att rädda världen, eller i alla fall delar av Afrika. Vem vill inte vara som dem? Här på min blogg som wannabe globalare. Läs om mina exotiska resor och hur jag räddar världen. peace.

RSS 2.0