Borås Baby

Ibland behöver man inte åka så långt för att ens omgivning ska ändras. Jag bor numera i Borås!
Kanske inte låter som världens mest hippa ställe, vilket det inte heller är. Men det har sina fina sidor. Jag har bestämt mig för att inte ta upp de negativa sidorna just nu.

Livet här är faktiskt ganska stillsamt. Visst är det mycket plugg, mycket jag borde läsa och ta tag i. Men allt flyter på , precis som viskan som ringlar sig genom staden. Jag bor bra, vaknar, packar väskan, går till universitetet, pluggar och går hem. Har också börjat träna och gå till en kyrka här, allt är i sina rutiner.

Stillsamhet kan vara skönt och det kan vara tråkigt och frustrerande. TÅLAMOD är något jag övar på, Att allt inte måste gå så snabbt fram av saker jag vill.
Ibland är det just i stillsamheten man samlar på sig erfarenhet och kunskap för nästa, mer dramatiska omgivning.
Allt har sin tid, och jag tror det är viktigt att ta vara på den, vare sig det är en lugn eller hektisk tid, rolig eller tråkig, sorgsen, ensam eller full av människor en tycker om.

Hur man gör det är en fråga för sig, men jag har en sådan frid i just detta jag skriver. Också en slags övertygelse som jag försöker berätta för mig själv, att det här är bra.



Peace kompisar!
Hanna
2016-10-11 @ 20:08:00

Någon slags övertygelse om att alt är bra behöver jag också ibland, speciellt nu. Tiden efter Mullsjö, tiden efter de två bästa åren i mitt liv. Svårslaget, ensamt och förvirrad. Men som du skriver, allt har sin tid. Det här blir bra Marie!

Trevligt att du bloggar ibland! Fint skrivet!
Kram

Svar: Det här blir bra Hanna!
Märy




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

wannabeglobalare.blogg.se

Jag heter Marie och läser textil produktutveckling på textilhögskolan i Borås. Men jag är blond och gillar att resa, och är dessutom relativt ung. Därför skulle jag passa in i att gå global, den klass som utrustar sig för att rädda världen, eller i alla fall delar av Afrika. Vem vill inte vara som dem? Här på min blogg som wannabe globalare. Läs om mina exotiska resor och hur jag räddar världen. peace.

RSS 2.0