Hur ser en globalare ut egentligen?

Många säger att klädstil och utseende inte spelar någon roll, och så är det ju.
Men jag måste ändå säga att globalarstilen is one of a kind. Visst finns det dem som klarar av att vara globalare utan att uppfylla alla kriterier, och jag måste säga att de klarar det galant.
Uppfyller du kriterierna för att se ut som en globalare? Testa dig här. Svarar du ja på alla 5 punkter är det ingen tvekan om att du ser ut som en globalare.
 
 
1. Använder du denna typ av byxor? Gärna med mönster, fast ändå relativt neutrala. Neonfärger går inte för sig.
 
2. Ser din frisyr ut ungefär såhär?
Blond, nästan kammat, och halvt uppsatt med en tofs i en bulle-liknande knopp på bakhuvudet?
Har hört att den även kallas "frisyren man har när man inte pallar fixa något annat", men givetvis förstår vi att det bara handlar om trend och mode.
juste, solglasögon är coolt också!
 
 
 
3. Ser din klädstil (när du inte använder byxmodellen ovan) ut ungefär såhär?
Diskret, men ibland lite mer färgbombad för att lysa upp din egen och andras vardag?
Du ser bekväm ut, tajta jeans, lagom rymlig t-shirt och givetvis den långa stickade koftan. perfekt att bära en dag då en ska rädda världen!
Här ser vi även hur bra brunetter passar i samma klädstil. Självklart exkluderas man ALDRIG i global.
 
 
 
4. Bär du runt dina viktiga prylar i en ekologisk och recyclad tygkasse?? Eller med ett annat viktigt budksap??
Ska man ens äga grejer, ja då är det här kassen man ska bära runt dem i. Ett måste för den typiska globalaren.
(går att köpa på zazzle.se)
 
 
 
5. Den sista punkten nu! Använder du det här leendet varje morgon?
Att se och uppskatta andra är viktigt i vår omvärld. Le och ät din frukost, kanske är det ett av globalarnas viktigaste motton!
 
 
Själv har jag några saker jag skulle kunna förbättra för att bli en perfekt globalare. Men det viktigaste är ju att man trivs med sig själv , annars är det svårt att trivas med andra. Japp, så är det.
Meeeen det skadar ju inte att konvertera till globalarnas stil helt och hållet. :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

wannabeglobalare.blogg.se

Jag heter Marie och läser textil produktutveckling på textilhögskolan i Borås. Men jag är blond och gillar att resa, och är dessutom relativt ung. Därför skulle jag passa in i att gå global, den klass som utrustar sig för att rädda världen, eller i alla fall delar av Afrika. Vem vill inte vara som dem? Här på min blogg som wannabe globalare. Läs om mina exotiska resor och hur jag räddar världen. peace.

RSS 2.0