Livet som en textilare aka wannabe globalare.

Hej på er!
Jag heter Marie och lever i en svenk idyll, mitt i skogen. Från mitt lilla rum kan jag blicka ut mot skogen, om jag har tur ser jag en älg som springer mellan träden, den skuttar fridfullt in mot den mörka skogen för att möta sin familj. Där ska han berätta om sin dag för sin fru och barn, och de ska med spänning lyssna på hans historier. Till kvällsmat ska de nog äta lite mossa och kolla på solnedgången från skogens högsta punkt....
Svensk som jag är hinner jag sällan sitta vid mitt skrivbord intill fönstret, trots att den mentala delen av mig själv kräver detta för en god hälsa, utan jag jobbar och har aktiviteter från morgon till kväll. Jag läser textil. Textil kräver hårt arbete och koncentration. När jag inte är i min ateljé spenderar jag min tid i A, ett hus lite längre bort där några trevliga filurer bor i ett mer välstädat hus än mitt eget.
 
Mitt blonda hår blev under hösten rosa under en period. Jag var orolig att min blonda, globaliga image skulle försvinna. Som tur var färgade globalisarna också håret, och jag kunde fortsätta min realistiska dröm att kunna spela två roller samtidigt, textilare och globalare.
Förutom min hårfärg och frisyr finns flera argument och kvalitéer jag har för att kunna kalla mig globalare. Min resvana är väl inget krav, men mitt intresse för andra kulturer och människor gör att jag passar in väldigt bra in i globalarnas tänk och livsstil. Dessutom tänker jag på miljön väldigt ofta. Jag strävar också efter att vara inkluderande.
 
Att älska textil funkar bra ihop med att vara globalare. Tänk vad mycket det finns att utveckla inom det textila området; färgning av tyg, farliga kvalitéer, klädindustrin... Jag känner redan hur jag förändrar världen.
Men liksom älgen som springer i skogen, längtar även jag efter att få upptäcka världen.  Kanske en dag, när höster är över, får jag möjlighet att ta mig några meter längre än till A. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

wannabeglobalare.blogg.se

Jag heter Marie och läser textil produktutveckling på textilhögskolan i Borås. Men jag är blond och gillar att resa, och är dessutom relativt ung. Därför skulle jag passa in i att gå global, den klass som utrustar sig för att rädda världen, eller i alla fall delar av Afrika. Vem vill inte vara som dem? Här på min blogg som wannabe globalare. Läs om mina exotiska resor och hur jag räddar världen. peace.

RSS 2.0